حضور حداکثری در انتخابات تداوم مسیر خدمت شهیدجمهور است

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: حضور و مشارکت مردم بویژه دانشجویان در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری نیازمند تبیین شاخص‌ها و تحلیل درست جریان‌ها است.

ابوالفضل توسلی در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور زابل، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ضمن تبریک عید سعید قربان روز سرسپردگی و بندگی خداوند متعال   بیان کرد: اعیاد بزرگ ماه پر خیر و برکت ذی الحجه، روز عرفه و اعیاد بزرگ مسلمانان عید سعید قربان و عید سعید غدیر خم نقطه عرفان و شناخت خدای متعال است، اگر انسان براساس بندگی و عبودیت بتواند از این ساعات و ایام استفاده کند می‌تواند معرفت خداوند را در ذهن و باطن خود بیش از پیش بیفزاید.

وی با اشاره به درپیش بودن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در هشت تیرماه جاری، افزود: جلب مشارکت، حضور حداکثری و پُر شور مردم در این دوره برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.
وی افزود: حضور حداکثری در انتخابات تداوم مسیر خدمت شهیدجمهور است.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حضور و مشارکت مردم بویژه دانشجویان در انتخابات ریاست‌جمهوری نیازمند تبیین شاخص‌ها و تحلیل درست جریان‌ها است،  تاکید کرد: در این برهه جهاد تبیین باید نقش خود را بدرستی ایفا کند، همانطور که رهبر معظم انقلاب در انتخابات مجلس دوازدهم فرمودند، شرکت در انتخابات یک عمل جهادی و مجاهدت است، اکنون نیز با روحیه جهادی و انقلابی باید وارد عمل و با ملاک قرار دادن ویژگی‌های رئیس جمهور شهید، در راستای انجام این وظیفه مجاهدانه عمل کرد.
 
تحقق توزیع عادلانه منابع، اشتغال و فساد ستیزی رهاورد حضور حداکثری در انتخابات 

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم منشا خدمات و تحول و توسعه در کشور بویژه سیستان و بلوچستان بود، گفت: مشارت حداکثری مهمتر از انتخاب خوب بوده، اکنون که در آستانه برگزاری انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری چهاردهم هستیم، به پاس قدرشناسی از خدمات رئیس جمهور شهید باید در این انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم چرا که این انتخابات تضمین کننده اقتدار، تقویت وحدت، مردم سالاری دینی، استفاده بهینه منابع، توزیع عادلانه منابع و بهبود وضعیت معیشتی بوده و عامل اصلی فساد ستیزی در جامعه است.

توسلی با تاکید بر اینکه باید از هر تریبون و شرایطی برای مشارکت حداکثری استفاده و ادای دین کرد، افزود: امیدآفرینی، مردمی بودن، ساده زیستی، روحیه جهادی، تسلط بر نفس و تفکر انقلابی، مهمترین ویژگی رئیس جمهور شهید بود که باید با این خصوصیات و ارج نهادن به خون پاک این شهدا که در راه خدا و خدمت به خلق خدا جان خود را فدای انقلاب کردند، اقدام به انتخاب رئیس جمهور تراز انقلاب کنیم.

وی در ادامه با اشاره به رشد قابل توجه دانشگاه پیام نور در جذب دانشجو و توسعه تحصیلات تکمیلی در مراکز ۱۰ گانه این دانشگاه، اظهار کرد: این دانشگاه به علت سطح گستردگی سیستان و بلوچستان یکی از دانشگاه‌های موثر در بحث جذب اشتغال بوده و بیش از ۶۰ درصد محصلان این دانشگاه در ادارات دولتی جذب شده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان از برنامه‌ریزی این دانشگاه برای میزبانی از زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: در آستانه اربعین امام حسین (ع)، دانشگاهیان دانشگاه پیام نور مصمم هستند تا با برپایی موکب و شرکت در این راهپیمایی عظیم اربعین از نظر مادی و معنوی در این حرکت مردمی سهیم شوند.

وی با اشاره به اینکه «اندیشکده ۲۵ محرم، تجلی قیام مردم سیستان برای انتقال پیام نهضت عاشورا» تحت حمایت پوشش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان تاسیس شد، بیان کرد: قیام مردم منطقه دارالولایه سیستان در روز ۲۵ محرم به خونخواهی امام حسین (ع) را می توان به عنوان یکی از عناصر اصلی عوامل گسترش فرهنگ عاشورای حسینی در جامعه دانست و این مهم ظرفیت جهانی شدن دارد.

توسلی گفت: با شعار حرکت به سمت کارهای نشدنی، جهادی و آتش به اختیار وارد میدان شده‌ایم و با تمام توان و همت برای تربیت دانشجویان تراز انقلاب اسلامی پای کار هستیم و برای تحقق این امر از ظرفیت دانشجویان برای بالفعل کردن پتانسیل‌های بی‌نظیر استان استفاده می‌کنیم.

حضور در انتخابات؛ مهمترین جنبه اجتماعی تقوا

امام جمعه شهر بنجار در ادامه با بین اینکه ایران با وجود سرمایه انسانی و فکری یکی از کشورهای موفق دنیا است، افزود: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و امت اسلامی از فرایندهای پنجگانه رهبر معظم در تحقق اهداف انقلاب به شمار می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار